Bendros S.T.A.L.K.E.R. serijos žaidimų taisyklės
Saugios vietos
Zonoje nėra saugių vietų tik dalinai saugios . Dalinai saugios vietos : Baras, Kariškių bazė, Mokslininkų Bazė, banditų bazė, Laisvės bazė, Pareigos bazė.
Palapinių miestelio ribose jokie žaidybiniai veiksmai draudžiami. Išėjimas iš žaidimo teritorijos ir gryžima į žaidimo teritoriją jūsų sėkmės reikalas kadangi palapinių miestelis randasi šalia kariškių bazės.
Saugiose lokacijose gyvybės atsistatinės savaime ( labai lėtai), organizmo užterštumas nemažės, saugiose lokacijose galima naudoti peilius, pistoletus tik turint atitinkamą misiją , bet savo gyvybės sąskaita. Visose saugiose lokacijose galima rasti NPC kuris vadovauja saugiai lokacijai, šio NPC mirties, sužeidimo atveju saugi lokacija nustoja būti saugi ir tampa atvira monstrų atakoms. Esant tokiai situacijai užgesinama šviesa. Saugi lokacija atsigauna po 1h.
Gyvybė ir užterštumas
Žaidimo pradžioje visi pakliuvę į zoną turės 100% gyvybių ir 0 užterštumo. Gyvybės gali mažėti nuo minų, atotampų, anomalijų, monstrų puolimų ir kitų veiksnių. Gyvybės atstatyti galima saugiose lokacijose, vaistinėlių, serumų pagalba, arba turint atitinkamus artefaktus.
Kūno užterštumas : esant zonoje susidursite su biochemija, radiacija chemija, dujom ir kitais veiksniai kurie palaipsniui kaupsis jūsų organizme. Kuo didesnis kūno užterštumas tuo greičiau jūs pradėsite netekti gyvybių. Surinkus 10 procentų organizmo užterštumo pradėsite netekti po 1 % gyvybės per 5 minutes. Turint 100% organizmo užterštumą išgyventi galima bus apie 5-7 minutes. Išsivalyti organizmą galima medikamentais, alkoholiu arba specialiame įrenginyje pas NPC.
Sužeidimai,mirtis ir prisikėlimas
Bet koks pataikymas į žaidėją skaitomas mirtinu. Sprogusi granata užmuša visus žaidėjus esančius 5 m spindulyje, apsisaugoti galima tik esant už tvirtos konstrukcijos (namo, bloko ir t.t., medis nesiskaito konstrukcija nebent jo išvarta). Miręs žaidėjas privalo pamiršti kas jį nužudė kur ir tos informacijos neatskleisti kitiems žaidėjams. Mirties atvejų žaidėjas turi leisti mirtinus garsus ( rėkimas, gargaliavimas, skausmo spazmai ir t.t.) 5 minutes po nukovimo turi likti gulėti savo vietoje tada užsidėti raudoną liemenę ir keliauti iki artimiausios saugios lokacijos. Prikelti galima dviem būdais, esant saugioje lokacijoje gyvybės atsistato palaipsniui per labai ilgą laiką. Antras būdas susimokėti saugios lokacijos NPC kuris gali atstatyti gyvybes iki 51%. Saugią lokaciją galima palikti turint bent 30 % gyvybių.
Miręs ir keliaujantis link saugios lokacijos asmuo gali būti sustabdytas bet kokio stalkerio ir apieškotas. Visi imami daiktai gali būti paimti. Numirėliai negali bėgioti, tik lėtai eiti (bet galima slėptis).
Betkoks monstro prisilietimas skaitomas mirtinu.
Emisijos
Emisijos zonoje gali būti trijų tipų : 1 – nedidelės natūraliai atsirandančios bangos trunka iki 30 min., 2 – vidutinės , pasikartojančios, po šių emisijų gali migruoti anomalijos, atsirasti arba dingti mentaliniai ar radiaciniai laukai. 3 – Didžiosios emisijos, jų metų galima išgyventi vos keliose zonos vietose, šios emisijos gali atsirasti paveikus tam tikras zonos vietas. Pasekmės gali būti įvairios, išsiaiškinti galima tik būnant zonoje.
Apsisaugoti nuo emisijų galima pasislepiant saugiose lokacijose, kai kuriuose požemiuose, bunkeriuose ar angaruose. Nevisos patalpos gali apsaugoti nuo emisojos. Dėka mokslininkų pastangų visi zonoje esantys asmenys bus informuoti apie artėjančią emisiją likus iki emisijos 5 ar 15 minučių per kuria privaloma pasislėpti .
Mentaliniai laukai, zombifikavimas ir kinetinės atakos
Zonoje galima rasti mentalinius laukus kurie veikia žmogaus pasąmonę, ko pasekoje asmenys veikiami ilgą laiką tampa zombiais. Zombifikuoti gali ir kontrolierius, kad užvaldytų asmenį jam reikia iki 5 minučių. Zombiaisi virtę asmenys vaikšto po zoną be tikslo, zombifikuoti kontrolieriaus asmenys traukia prie kontrolieriaus ir vykdo jo įsakymus.
Kinetinėmis atakomis apdovanotas monstras Biureris. Kinetikos pagalba jis gali atakuoti stalkerį, kiekvienas puolimas atima gyvybęs. Tai ppat bbiureris gali mesti į stalkerį kinetinės energijos kamuolį jo pataikymas ar prisilietimas iškarto užmuša.
Pavojingos zonos
Zonos kurios gali užmušti stalkerį ar užteršti organizmą. Anomalijos pagal tipus :
Gravitacinės anomalijos : žudo vos tik pasiekiate jos kraštą.
Ugnies : ugnies anomalijos žudo palaipsniui degindamos stalkerį.
Cheminės anamolijos : žudo stalkerį užteršdamos jo organizmą chemija ir kas kelias minutes esant anomalijoje.
Dujinės anomalijos : žudo ušteršdamoz organizmą ir kas kelias minutes esant anomalijos zonoje.
Užterštos zonos : tai zonos kuriose į organizmą papuola toksinės medžiagos, radiacija ir kitos medžiagos nuo ko didėja organizmo užterštumas. Organizmo užterštumo lygis stiprėja esant arčiau zonos centro.
Lootas ir Lootingas
Daiktus surinkti galima nuo nužudytų monstrų, numirusių stalkerių, apiplėšimo metu, rasti zonoje, slėptuvėse. Visi fiziniai daiktai turi savo vertė. Daiktų vertė gali skirtis priklausomai nuo prekeivių poreikių.
Žaidybiniai daiktai skaitomi visi fiziniai daiktai kurie yra zonoje ir turi vertę. žaidybiniai daiktai skirstomi pagal kategorijas: Ženklai /tagai , artefaktai, naudojami daiktai, užduočių daiktai, asmeniniai daiktai.
Asmeniniai daiktai negali būti paimti iš žaidėjo : apranga, patchai, vandens talpa, konteineriai, maistas, ginklai.
Užduočių daiktai (quest items) : negalima iš žaidėjo imti mikroschemų, ar specializuotų užduočių daiktų. Spec užduotims žaidėjas gaus leidimą turėti šios daiktus. Jei žaidėjas neturi leidimo galima paimti daiktus.
Naudojami daiktai : fiziniai žaidybiniai daiktai , vaistinėlės, medikamentai, serumai, atminties kortelės, odos lopai, pavyzdžiai, amunicija , vanduo (galima persipilti pusę turimo vandens į savo talpą)
Ženklai / (tagai) : žaidime norint naudoti ginklus reikės turėti atitinkamo ginklo ženklą (toliau taga), pistoletams tagas nereikalingas. Galimi tagai : Shotgun tag, rifle tag, optic tag, sniper tag, Nightvision tag, minigun tag. Visi tagai privalomai turi būti nešiojami ant virvutės ar grandinėlės ant kaklo. Ginklų tagus galima įsigyti pas prekeivius arba atimti iš kitų žaidėjų. Frakcijos nuo pat pradžios žaidimo turės limituota skaičių tagų, todėl praradus galės įsigyti neutralius tagus. Frakcijos praradusios savo tagus bus baudžiamos ir privalės išsipirkti savo tagus iš kitų žaidėjų. Kitos frakcijos gun tago turėjimas parodys jūsų ryžtą bet tuo pačiu metu galite užsitraukti rūstybę. Gun tagų turėjimas galios visoms frakcijoms.
Artefaktai : tai zonoje gime daiktai turintys didelę vertę. Artefaktai būna 4 tipų.
1 tipo artefaktai: tai dažnai randami artefaktai visoje zonoje, daugelis jų viso labo pakitę ar paveikti zonos, jie neturi jokių specifinių savybių bet jais domisi mokslininkai ir kolekcionieriai visame pasaulyje. Dėl didelio dažnumo jų kaina svyruoja nuo 1 iki 3 rentgenų priklausomai nuo paklausos rinkoje. Šio tipo artefaktams nereikalingas konteineris artefaktų gabenimui. Žaidėjas gali turėti iki 5 artefaktų su savimi. Žinomi artefaktai „ kraujuojantis akmuo, cheminis varžtas, juodasis ratas (dažniausiai padangos, guma nevertinga bet padangose esantis metalas paveiktas radiacijos ir anomalinių reiškinių naudojamas gamybiniams procesams), pliurzos (renkamos į didelį švirkštą ar mėgintuvėlį, žinomos žalios, raudonos, geltonos ir kitų spalvų)
2 tipo artefaktai : pakankamai reti artefaktai turintys įvairių savybių. Dažniausiai randami prie medžių išvartų, tuščiuose bunkeriuose, angaruose, apleistuose pastatuose ir t.t. jiems transportuoti reikalingi konteineriai. Vienu metu galima transportuoti iki 3 artefaktų. Žinomi artefaktai : Lašas, akis, mėsos gabalas, mamos auskarai, kulverštukas, spyruoklė, tuščias elementas.
3 tipo artefaktai : Labai reti artefaktai randami tik sunkiai prieinamose vietose, dažniausiai anomalijose, radiacijos židiniuose, mentaliniuose laukuose. Šio tipo artefaktai dažniausiai skleidžia šviesą arba garsą todėl pamatyti ar išgirsti ne taip sunku , didžiausia problema juos paimti nenumirus. Žinomi artefaktai priklausantys šiai kategorijai : Ugnies kamuolys, siela, zonos širdis, šviečianti akis, blykstė, kristalas.
4 tipo artefaktai : šie artefaktai tokie reti kad tik surinkus užtektinai informacijos galima juos rasti. Dažniausiai juos rasti galima gavus užduotis iš NPC.
Artefaktų poveikiai gali būti labai įvairūs, tiek teigiami tiek neigiami. Artefaktai gali paveikti jūsų gyvybes, atsparumą, sugerti radiacija, apsaugoti nuo mentalinių laukų ir t.t. bet tuo pačių gali ir skleisti radiaciją ar mentalinį lauką, taip pat gali būti ir kombinuoti poveikiai . Daugelį artefaktų reikia aktyvuoti pas NPC perkeliant juos į jūsų ARM (daugiau skyriuje ARM) , kiti artefaktai gali turėti momentinį poveikį, užtenka paimti juos į rankas. Yra artefaktų kurie nebuvo užregistruoti ar iki šiol rasti todėl jų poveikiai nežinomi.
Konvojai
Konvojai tai prekeivių siuntos kurios siunčiamos per zoną į kariškių bazę iš kur iškeliauja už zonos ribų. Konvojai gali būti užpuolami ir apiplėšiami. Konvojus saugo kariškiai arba samdiniai. Konvojai keliauja per 2 ar 3 blokpostus kuriuos kontroliuoja kariškiai bet gali būti užimti kitų francijų. Blokpostai kontroliuojami ne kariškių gali rinkti mokesčius iš stalkerių. Už atitinkama mokestį blokpostas gali imti oficialų apsaugos mokestį ir konvojaus.
Mokesčiai, kyšiai, pakišos
Kad gyventi zonoje ramiai reikia susimokėti mokesčius kariškiams, kariškiai gali užpulti bet kurią lokaciją jeigu kontroliuoja kelius. Mokesčius moka lokacijos NPC, jeigu jis neturi iš susimokėti mokesčių , kariškiai gali surinkti juos iš saugioje lokacijoje esančių žaidėjų savo nuožiūra. Galima atsisakyti mokėti mokesčius bet tokiu atveju kariškiai gali bandyti jėga juos susirinkti. Banditai gali imti mokesčius iš žaidėjų už patekimą į tam tikras lokacijas. Pareigos frakcija gali bandyti rinkti mokesčius iš žaidėjų už apsaugą. Banditai gali rinkti mokesčius ar kitaip rekėtuoti žaidėjus be apribojimų bet gali būti ir medžiojami dėl to.
SL – safe location (saugi lokacija)
Visos granatos tik žaidybinės kurias išduoda organizatoriai.
Atotampos, minos ir kitos priemonės tik organizatorių.
Ginklai neatitinkantys limitų bus konfiskuojami iki žaidimo pabaigos.
Žaidime bus naudojami tik organizatorių išduodami BBS‘ai. Savo galite nesivežti
Ginklų limitai
Klasė...Ginklas.....................Galingumas su 0,2 g bbs...Saugus atstumas...Pastate.........Lauke
1..........Bet koks.......................iki 100 m/s.....................1 m.......................pavieniai..........be apribojimų
2..........Bet koks.......................101 – 125 m/s.................5 m.......................pavieniai..........be apribojimų
3..........Kulkosvaidžiai...............125-150 m/s....................15 m.....................draudžiama......be apribojimų
4..........Snaiperiniai...................125 – 150 m/s.................15 m.....................draudžiama......pavieniai
5..........Snaiperiniai...................151 – 170 m/s.................20 m.....................draudžiama......pavieniai
6..........Snaiperiniai bolt action...171 – 200 m/s.................30 m.....................draudžiama......pavieniai
Ginklai neatitinkantys limitų bus konfiskuojami iki žaidimo pabaigos.
Radio ryšio taisyklės
Kanalas.....................................................Pasiklausimas...................Eteris
- Free stalker, atviras zonos..............Atviras kanalas.................Negalima trugdyti
- Banditai...........................................Galimas............................Negalima trugdyti
- Laisvė.............................................Draudžiamas.....................
- Pareiga (Dolgas).............................Draudžiamas....................
- Kariškiai...........................................Draudžiamas....................
- Vojenstalai........................................Draudžiamas...................
- Mokslininkai......................................Galimas...........................Draudžiamas spamas
- ORG.................................................Draudžiamas....................Tik jei turite klausimų
Į ORG kanalą jungiamės jei turime aktualių klausimų, iškilo nesutarimai, reikia pirmos pagalbos ir kitais klausimais. Prisijungiam sakom savo klausimą gaunam atsakymą , atsijungiam.
Leidžiama leisti reklaminius šaukinius į eterį laisvųjų stalkerių kanale bet ne ilgesnius nei 20 sec.
Aprangos kodas
Free stalker- Džinsai, Smėlio, khaki spalvos apranga, kuprinė, artefaktų konteineris, kamo draudžiamas
Bandits- Adidas, džemperiai su kapišonais, juodi ploščiai, striukės.
Laisvė- Flektarn (vokiškas) kamo su olive arba juodais elementais
Pareiga- Juoda uniforma su raudonais elementais, leidžiama neperšaunamos liemenes
Kariškiai- Žalia forma(flectarn negalima) Šalmai, liemenės, Skiriamieji raiščiai
Mokslinikai- Cheminiai kostiumai, žali, pilki, oranžiniai
Organizatoriai- Ryškios geltonos liemenės
Monolit- Juodai baltas urban su rudais elementais, liemenės, šalmai.
Voenstalk- Žalia kamo (flectarn negalima) liemenės, juodi raščiai, juodos beretės
Draudžiama naudoti maskuojančias aprangas draudžiamas pagal LR istatymus.
FRAKCIJOS
MILITARY - Kariškiai
Pagrindinė kariškiu užduotis saugoti zonos perimetrą, gaudyti pažeidėjus ir juos deportuoti. Dėja dėl menko finansavimo kariškiai paperkami. Kariškiai kontroliuoja keleta strateginių objektų zonoje, ją patruliuoja. Gali rinkti mokesčius iš zonos gyventojų. Sutaria su mokslininkais ir kažkiek su Pareigos frakcija. Gali atimti artefaktus, pinigus ir kita lootą. Po zona gali važinėtis transportu, šnipinėti, rengti pasalas ar kitaip kenkti zonos gyventojams. (daugiau žiūrėti išplėtimą)
FREE STALKERS – Laisvieji stalkeriai
Laisvieji stalkeriai vieninteliai renka artefaktus. Laikosi neutraliteto su kitomis frakcijomis bet gali prisijungti prie frakcijų užduotims ar pasikeitus sąlygoms. Laisvieji stalkeriai gali jungtis į grupes iki 8 žmonių misijoms ar kitoms užduotims. Pagrindinė jų užduotis praturtėti zonoje. Vadovaujančio asmens jie neturi, bet stengiasi laikytis išvien. Labai geri santykiais su Sidorovičium.
DUTY - Pareiga
Frakcijos šūkis : zona turi būti sunaikinta. Nesutaria su laisvės frakcija ir kariauja su ja. Gerai pasiruoše zonos iššūkiams. Sutaria su kariškiais ir mokslininkais, į laisvuosius stalkerius nekreipia dėmesio bet esant galimybei nepadeda jiems. Medžioja monstrus mokslininkų užsakymu arba pramogai. Yra neoficialūs baro 100 rentgenų sargai.
FREEDOM - Laisvė
Laisvės frakcijos šūkis : zona visiems. Labai nesutaria su Pareigos frakcija. Augina žolę iš jos gamina serumus ir kitus draudžiamus daiktus. Gerai sutaria su laisvaisiais stalkeriais. Žaidimo pradžioje neutralūs banditų frakcijai. Turi savo labaratoriją.
BANDITS - Banditai
Frakcijos kredo : praturtėk nesvarbu kaip. Gaudo laisvuosius stalkerisu ir atiminėja iš jų viską kas vertingo bet stengiasi nežudyti nes taip sumažintų galimą pelną. Neoficialiai vadovauja Bariga kuris suka verso reikalus su kitomis frakcijomis. Banditai laikosi neutraliteto bet niekada neatsisako užpulti iš nugaros. Turi savo lokaciją bet nedaug kas žino kur jinai yra.
SIENTISTS – Mokslininkai (CLIEAR SKY)
Mokslininkų kredo ; mokslas nugalės viską. Neutralūs visoms frakcijoms bet nesutaria su banditais. Dažniausiai vykdo mokslinius tyrimus ir renka zonoje pavyzdžius. Samdosi žmonės įvairioms užduotims. Viena mokslininkų lokacija šalia kariškių kita kažkur zonoje. Sklinda gandai kad yra mokslininkų kurie atlieka neleistinus eksperimentus su žmonėmis pagal kariškių reikalavimus. Gali supirkti artefaktus ir daiktus iš zonos arba keisti į savo resursus. Pradėjo nesutarti su Laisvės frakcija dėl eliksyrų.
MONILITH - Monolitas
Sklinda gandai kad yra tokia grupuotė bet akivaizdžių įrodymų nėra. Pasakojama kad jie atsiranda iš niekur sutvarko savo reikalus ir vėl dingsta. Perka artefaktus ir dalis , niekas nežino kokiam tikslui. Sakoma kad visi monolito nariai kontroliuojami iš kažkur. Kol kas niekas nežino nei kaip jie atrodo nei jų tikslų. Bet koks manipuliavimas informacija yra paremtas gandais. Mokslininkai, kariškiai mielai nupirktu įrodymus susijusius su šios frakcijos egzistavimu. Sklando gandai kad ši frakcija įsikūrusi giliai zonoje.
MILITARY STALKERS – Kariniai stalkeriai
Vojenstalkai – privati Zadovo armija. Kariškiai samdiniai ir kiti. Zadovas samdosi juos specialioms užduotims. Labai gerai apsiginklave. Jie nesutaria su niekuo ir jiems svarbiausia pinigai. Išskirtinė žymė juodas raištis su jų emblema. Jų saugosi net kariškiai dėl zadovo įtakos. Vieša paslaptis kad Zadovas kontroliuoja pinigus ir žmones patenkančius į zoną. Kariškių vadovybė bando surinkti įrodymus apie Zadovo veiklą, bet kol kas be rezultatų.
UNKNOWN GROUP – Nežinomos grupuotės
Sklando gandai kad egzistuoja grupė stalkerių kurie sugebėjo nueiti iki zonos vidurio ir ten kažką rado. Po šios kelionės suaktyvėjusi zona nužudė ne vieną. Kas vadovauja grupei, kokie jos tikslai, narių sąrašas lieka paslaptimi. Žinoma tik tiek kad vienas grupės narys „Iltis“ / „клык“. Organizavo kariškių bazės puolimą . Niekas nežino kas jis ir jį matė tik tie kurie dalyvavo puolimo operacijoje. Sakoma kad jis zonoje nuo jos atsiradimo pradžios ir žino visus kelius ir takelius.
MONSTRAI
SNORK
Mutaves kareivis ar stalkeris. Sakoma kad bandymai atliekami iki šiol. Bėgioja keturiomis, puola visus kas juda, labai greitas. Pasakojama kad nuo jo žmonės bėgo kelis kilometrus. Nužudyti galima taikliai mesta granata arba kelis kartus pataikius iš shotguno ir pribaigus peiliu. Dėl greitos regeneracijos po kelių minučių gali pabėgti.
BLOODSUCKER
Vienas pavojingiausiu monstrų zonoje. Aukštas gali būti su aprangos likučiais arba nuogas. Galva nusėta čiuptuvais kuriais siurbia žmogaus kraują. Dažniausiai pasirodo naktį bet užpulti gali ir dienos metu. Nužudyti galima pataikius iš shotguno arba gerai pataikius granata. Pribaigti galima su peiliu, jei niekas nepribaigia monstro po kelių minučių jis gali pabėgti.
BURER
Vienas slapčiausiu gyventojų. Spėjama kad tai mokslinis eksperimentas kurio metu monstrui liko intelektas. Turi kinetinių kurių pagalba gali žudyti aplink esančius per atstumą. Taip pat turi galių sukurti mentalinius objektus kuriuos mėto, jų prisilietimas mirtinas. Kinetinė galia sugeba susikurti skydą ir tampa neįveikiamas. Nužudyti galima keliems žmonės šaudant į Bureri iš shotgunu ir pribaigti peiliu. Bet jei jis spėja sukryžiuoti rankas atsiras skydas ir niekas nepadės. Granatos ar kiti mesti daiktai grįžta metusiam ir jį žudo .
KONTROLLER
Mentalinių atakų meistras, zonos siaubas. Nepadės jokie ginklai ar priemonės. Kulkos, granatos grįžta juos paleidusiam ar metusiam asmeniui. Šio monstro reikia vengti ir bėgti nuo jo. Jis lėtas bet savo galia gali paveikti žmonių psihiką ir juos zombifikuoti . Žmonės matė kontrolierių vaikštant zonoje su grupele zombių, tikėtina tai jo aukos. Mokslininkai dirba ties specialia granata kuri gali atbaidyti kontrolierių. (daugiau žiūrėti išplėtimą)
CHIMERA
Chimera – monstras kuri sutikusių ir išgyvenusių žmonių tiek mažai kad daug kas skaito ją mitinių padaru. Žinoma tiek kad jinai medžioja tik naktimis. Paskutinis ką pamato auka tai dvi galvos , raudonos akys, garsus riaumojimas ir mirtis. Tikėtina kad galima apsvaiginti granatomis, sužeisti su granatsvaidžiu. Tikėtina kad didžioji galva skirta mitybai o mažoji atsakinga už sąmonę. Todėl mokslininkai rekomenduoja sužeistai chimerai nupjauti mažąją galvą.
IZLOM
Humaniškas monstras išlaikęs intelektą. Gali šiek tiek bendrauti, dažniausiai trumpomis frazėmis. Rekomenduojama visada jį pamaitinti, duoti koki skanėstą jo nuotaikos pakėlimui. Galima susitarti kad palydėtu kur reikia. Stalkeriai mėgsta jo draugiją nes jis atbaido snorkus ir Bloodsukerius (nežinoma kodėl). Tik nebandykit atsukti jam nugaros, jam tai kaip didžiausias įžeidimas. Atsukus Izlomui nugarą tikėtina kad jūs mirsit. Dar nebuvo sėkmingo monstro nužudymo, tikėtina dėl didelio atsparumo ir greitos regeneracijos.
ZOMBY
Zombiai – tai nemastantys žmonės paveikti mentalinio lauko. Judesiai nekoordinuoti, vaikšto lėtai , murma frazes ir žodžius, kartais šaudo nesitakydami. Mokslinikai sako kad zombifikuoti gali ilgas buvimas mentaliniuose laukuose, taip pat gali zombifikuoti kontrolierius. Nepatvirtintais faktai tikėtina gali zombifikuoti monolitas, būdai kol kas nežinomi. (žiurėti išplėtimą.)
NPC
NPC – tai žaidėjai kurie randasi zonoje ilgą laiką ir atlieka tam tikras funkcijas ir dažniausiai būna frakcijų lyderiais arba vadovauja saugioms lokacijoms. Ne visi NPC žinomi todėl rekomenduojama prieš šaudant rasti su jais kontaktą.
BARMENAS
Barmenas vadovauja barui 100 rentgenų. Turi slaptus ryšius su kariškiais su kurių pagalba vysto savo verslą. Dalina užduotis, prekiauja, suteikia informaciją. Dėl savo apsukrumo nelabai mylimas stalkerių bet turi rimčiausią apsaugą nuo zonos pavojų todėl bare visada pilna stalkerių.
SIDOROVIČIUS
Turi savo slaptą bunkeriuką kuriame konkuruoja su kitais prekeiviais, visada palaiko stalkerius. Supirkinėja artefaktus ir kitus daiktu, neturi labai didelio asortimento gerų prekių bet retkarčiais iš nežinomų tiekėjų gauna tai ko neturi kiti prekeiviai. Kur deda savo prekes ar iš ko jas gauna kol kas nežinoma.
BARIGA
Bariga žinomas kaip Banditų pilkasis kardinolas, vykdo prekyba bet gali ir atimti viską ką turi stalkeris, kartis moka daugiau nei kiti prekeiviai bet reikia turėti gerą reputaciją bandituose kad viskas vyktu sklandžiai. Pardavinėja savo prekes per kariškius ir juodojoje rinkoje.
SAHAROVAS
Mokslininkų profesorius, nemėgstantis stalkerių bet mielai priima juos jei jie turi ką nors vertingo. Turi retas vaistinėles , mokslinę aprangą. Kartais duoda užduotis, samdo apsaugą ir stalkerius misijoms. Labai nemėgsta Laisvės frakcijos ir jaučia jų konkurenciją.
KARIŠKIŲ VADAS
Vadovauja kariškių bazei, organizuoja patrulius, valdo blokpostus ir didesnę dalį transporto. Turi galimybę samdyti stalkerius savo juodiems darbams paslėpti. Nekenčia zadovo dėl jo nelegalios veiklos ir jaučia konkurencija, pasiruošęs gerai sumokėti apie kompromituojančią medžiaga susijusia su ZADOVU. Turi galimybę išrašyti leidimą lankytis kariškių bazėje.
ZADOVAS
Zonos stalkerių siaubas. Vadovauja sukarintai samdinių grupei. Prekiauja viskuo kuo gali, renka mokesčius, terorizuoja zoną. Stalkerio gyvybė jam nieko verta, gali nukankinti ir pasityčioti iš stalkerio vien tam kad pasilinksmintu. Organizuoja zonos artefaktų išvežimą iš jos ir prekių importu į zoną. Ieško stalkerių turinčiu kompromituojančios medžiagos apie jį.
RASTAMANAS
Vadovauja LAISVĖS frakcijai, sklando gandai kas jis buvęs chemikas. Susuko verslą augindamas žolę radiacijos laukuose, iš jos gamina serumus ir kitokius daiktus. Supirkinėja artefaktus, palaiko laisvuosius stalkerius. Turi ryšių su juodąja rinka.
PELKIŲ DAKTARAS
Sakoma kad jis gyveno zonos teritorijoje prieš zonos atsiradimą, sklando gandai kad jam svarbiausia gyvybė nesvarbu kieno jinai. Stalkeriai pasakoja kad pas jį užsuka ir monstrai su kuriai jis lyg ir turi kažkokias paliaubas nes pas jį monstrai nepuolą vieni kitų tame tarpe ir žmonių.Kuo prekiauja ir ką sugeba šis asmuo informacijos nėra.
JUODASIS STALKERIS
Mistinis stalkeris, zonoje atsirandantis ir dingstantis. Apsirengęs juodai su automatu. Vieni sako kad jis nėra net žmogus ir žudo visus ką pamato, kiti tuo tarpu tvirtina kad jis išgelbėjo juos nuo mirties pagydė ir dar artefaktą davė. Seni stalkeriai jo nelabai bijo bet ir prisiartinti nerizikuoja.
Generolas
Vadovauja PAREIGOS frakcijai. Yra apsėstas minties kad zona turi būti sunaikinta. Turi gerų ginklų ir apsaugos priemonių. Sklando gandai kad jis pats buvęs kariškis ir misijoje prarado savo būrį. Apsiima apsauga, glaudžiai bendradarbiauja su kariškiais ir mokslininkais. Kartais duoda užduotis laisviesiems stalkeriams. Vieninteliai gerai žino kaip medžioti monstrsu ir tuo verčiasi.
ILTIS
Dar vienas mistinis stalkeris, sakoma kad jis priklausė grupei stalkerių kurie pasiekė zonos centrą, buvo nuėję iki smegenų degintojo, kariavo su monolitu. Bet ši informacija nėra patvirtinta faktais. Pasirodo zonoje kaip paprastas stalkeris, tik labai seni stalkeriai supranta kas jis ir yra ILTIS šios paslapties niekam neišduoda. ILTIES labai ieško kariškiai nes žino kad jis organizuoja jų blokpostų puolimus ir retas bazės atakas. Ne kartą yra paėmęs kariškius įkaitais. Prekeiviai su malonumu perka informaciją apie šį stalkerį.
VISVA
Banditų vadas, organizuoja visas banditų operacijas.
Ginklų baronas
Dažniausiai sutinkamas Bare 100 rentgenų. Prekiauja ginklų tagais, šaudmenimis, granatomis ir viskuo kas susije su ginklais.