Operacija Stovykla taisyklės

Operacija Stovykla taisyklės

 

Atsakomybė

Kiekvienas žaidėjas teisiškai ir finansiškai atsako už savo veiksmus bei žodžius. Kiekvienas žaidimo dalyvis yra pats atsakingas už savo žaidimo inventoriaus bei kitų asmeninių daiktų saugumą, patirtas traumas ar sužeidimus.

Teritorija ir jos ribos

Teritorija ir ribos yra nustatomos organizatorių. Prieš žaidimą teritorija yra aptariama su dalyviais.

Saugumas

Viso žaidimo metu, nuo žaidimo pradžios iki pabaigos, kiekvienas dalyvis(žaidėjas, stebėtojas, aptarnaujančio personalo narys, ir t.t.) privalo dėvėti tinkamas akių apsaugas (paprasti regos korekcijos akiniai netinka), bei burnos apsaugas. Žaidimo metu ir teritorijoje pastebėjus asmenį be akių ar burnos apsaugos, privaloma nedelsiant sustabdyti žaidimą, sušaukiant visiems žaidėjams suprantama kalba, kad žaidimas stabdomas dėl to, kad teritorijoje yra asmenų, kuriems gali grėsti realus pavojus. Užtikrinti kad asmuo užsidėtų akių apsaugas, arba saugiai pašalinti jį iš žaidimo teritorijos.
Be akių apsaugų, žaidimo metu rekomenduojama dėvėti kelių, alkūnių apsaugas bei šalmą.
 

Žaidimo įranga

Naudojamos tik specialiai šratasvydžiui skirtos ginklų imitacijos šaudančios 6 mm specialiai šratasvydžiui skirtais šratais (bbs), atitinkančios LŠF įrangos galios limitus. Renginiuose leidžiama naudoti treniruotėms pritaikytų šaltųjų ginklų imitacijas - peilių, durtuvų, kastuvėlių ir pan. Imitacija negali turėti aštrių briaunų bei kelti pavojaus kitų žaidėjų sveikatai. Renginiuose draudžiama naudoti ir turėti tikrų ginklų ir amunicijos.

 

Renginiuose naudojamų uniformų apribojimai

Draudžiama dėvėti Rusijos Federacijos bei Sovietų Rusijos kariuomenės, sienos apsaugos, milicijos ar kitų jėgos struktūrų bei valstybės tarnautojų uniformas (modelius, marginimą, specifinį pasiūvimą) ar atskiras jų dalis įskaitant ir draudžiamu raštu margintos medžiagos naudojimą.

Draudžiama dėvėti Lietuvos Kariuomenės bei statutinių pareigūnų aprangas bei atskiras jo dalis įskaitant ir draudžiamu raštu margintos medžiagos naudojimą. Lietuvos Kariuomenės uniformos draudimas negalioja asmenims, kurie renginyje dalyvauja pratybų tikslais ir visokeriopai atitinka Lietuvos Kariuomenės "Tikrosios karo tarnybos karių uniformos dėvėjimo tvarkos" aprašą.

Taip pat ir kitais tikslais jei jie yra suderinti su LK aprangų dėvėjimo tvarką koordinuojančiomis įstaigomis (privalomas raštiškas įrodymas).

Už šių taisyklių nesilaikymą asmenys draudžiami įspėjimu ir atitinkančiu vertinimu sratas.lt sistemoje. 
Už pakartotinį nesilaikymą - neigiamu vertinimu sratas.lt sistemoje.
Nuoroda į draudžiamų uniformų sąrašą.

Šaudymo atstumai ir įrangos galios limitai
Replikų klases, leidžiamą galią, saugius atstumus ir matavimo būdus aprašo  "LŠF limitai" dokumentas.

Ginklų naudojimas:

Nukovimas

Bet koks pataikymas į bet kurią kūno dalį skaitomas pataikymu ir mirtinu. Mirtis nuo granatos, atotampos, ar šaltojo ginklo imitacijos panaikina galimybę būti pagydytam ir žaidėjas iš karto keliauja į mirtviaką.

Mediko taisyklė

Tai 2 ar daugiau gyvybių turėjimas gydomosios priemonės  ir jų panaudojimas, kai esi nukautas. Gydomąsias priemones  pritaikyti gali tik nesužeistas/nenukautas žaidėjas, nukautasis negali trauktis iš vietos, kurioje į jį pataikė (išimtis - 2 metrų spindulys, jeigu žaidėjas maišosi normaliai žaidimo eigai) - jį iš tos zonos patraukti gali tik komandos draugas, liesdamas ranka (žaidėjas imituoja vienos kojos vilkimą). Praradus papildomas gyvybes, žaidimas baigiamas ir keliaujama į mirtviaką.

Šaudymo rėžimai

Patalpose tik pavieniai šūviai, atvirose teritorijose neribojama (nebent nurodoma kitaip instruktažo metu). Iš pastatų ir į pastatus galima atakuoti pasirinktinai: pavieniais ar serijiniais šūviais, iškišus 1/3 ginklo per langą ar kt. ertmę (nebent organizatorius renginio dieną nurodo kitaip). Šaudymas iš pastato 2, 3 ir kitų aukštų gilumos leistinas tik tuo atveju, jeigu šūvio trajektorijoje nėra galimybės atsirasti renginio dalyviui. 

Atsitiktinis ir netikėtas kontaktas

Užkluptas žaidėjas laikomas nukautu ir sąžiningai vadovaujasi mediko taisykle arba keliauja į savo komandos mirtviaką. 

Rikošetai

Pastatuose nesiskaito, lauke skaitosi. Pastate būtina įsitikinti 100%, kad šratas kliudė rikošetu, jeigu nesate tikri - prisipažįstate mirę ir vadovaujatės mediko taisykle arba keliaujate į savo komandos bazę.

Akla ugnis

Galima šaudyti nematant taikinio, tačiau stengiantis laikytis saugaus atstumo.

Šaudymas per mažas angas

Galima šaudyti per mažas angas, kai yra išlaikomas saugus šaudymo atstumas nuo šaulio iki angos. Maža anga yra mažesnė nei suaugusio žmogaus ranka nuo riešo iki alkūnės imtinai (turi tilpti tiek horizontaliai, tiek vertikaliai)

Draugiška ugnis

Tos pačios komandos draugo pataikymas skaitomas mirtinu ir žaidėjas vadovaujasi mediko taisykle arba keliauja į mirtviaką.

Konfliktinės situacijos ir jų sprendimas

Jeigu šovus į priešininką, nėra aišku ar pataikyta, tai reiškia, jog nepataikėte, nebent akivaizdu ir priešininkas iškelia ranką, ar kitaip tai parodo (HIT). Jeigu po kontakto nejaučiama ar į tave pataikė, bet kyla abejonių ar ginčų tarp abiejų pusių, reiškia abu žaidėjai yra žuvę, nesiginčijame ir netrukdome kitiems žaidėjams. 

Nukauto žaidėjo veiksmai:

  • Žuvęs žaidėjas. Rekomenduojama balsu duoti ženklą ir iškelti ranką, kad yra nukautas, privalo apsirengti ryškią ORANŽINĘ liemenę ir 5 minutes šauktis mediko. Išėjimą iš atgijimo zonos renginio dieną nurodo organizatorius. Organizatorius pasilieka teisę laiką keisti atsižvelgiant į renginio dinamiką.
  • Sužeistas žaidėjas. Pašautas karys gali šauktis mediko. Negali naudoti ginklų ir užduočių elementų ar kitaip pilnavertiškai dalyvauti žaidime (nebent organizatorius renginio dieną nurodo kitaip). Pasitraukti iš nukovimo vietos galima 2 metrų spinduliu tik tada, jeigu žaidėjas atsiduria kryžminėje ugnyje ir trukdo tolimesnei žaidimo eigai.
  • Grįžimas į mirtviaką. Griežtai draudžiama pasakoti būrio draugams apie priešininkų pozicijas ir judėjimus, esant nukautam. Mirę ar mediko besišaukiantys žaidėjai taip pat nereaguoja į gyvų žaidėjų klausimus ir laukdami mediko arba keliaudami į mirtviaką juos ignoruoja. Mirus draudžiama laisvai vaikščioti ir stebėti priešų pozicijas prisidengiant liemene. Nukautas žaidėjas vadovaujasi mediko taisykle arba iš karto juda į savo komandos mirtviaką.

Standartiniai leidžiami pagal LŠF taisykles šratasvydžio granatų imitacijų tipai:

  • Granatos su užtaisu, imituojančios sprogimo garsą - specializuotos šratasvydžio granatos, kurios imituoja sprogimo garsą, bei išstumia BB’sų užtaisą ir kuriose garso ir/ar jėgos šaltinis yra Green Gas, Co2 ar statybinis užtaisas (m10 standarto, žalios, rudos spalvos).
  • Garsinės granatos be užtaiso -imituoja sprogimo garsą (bet neturi BB’sų užtaiso) ir kuriose garso šaltinis yra green gas, Co2 ar statybinis užtaisas (m10 standarto, žalios, rudos spalvos).
  • Spyruoklinės ir kt. granatos su užtaisu, be sprogimo garso imitavimo – specializuoti šratasvydžio prietaisai užtaisyti BB’sais, kuriuos išstumia išsiskleidžiantis spyruoklinis mechanizmas. Tokios granatos neskleidžia sprogimo garso.

Užtaisytos šratais ir paruoštos naudoti granatos negali sverti daugiau nei 500 gr. Granatos privalo būti nemažesnės kai kumščio dydžio. Granatų imitacijos gali būti vienkartinio arba daugkartinio naudojimo.

Granatų kiekį, taip pat jeigu granatos renginio metu nenaudojamos, nurodo organizatorius.

Atviroje teritorijoje mirtinu sužeidimu laikomas 5 metrų spindulys nuo apytikslės sprogimo (t.y. su aiškiu garsu) vietos arba BBs užtaiso pataikymas, patalpoje sprogusi (t.y. su aiškiu garsu) granata - visi žaidėjai žuvę. Nuo granatos žuvęs žaidėjas laikomas miręs ir negali būti išgydytas, bei keliauja į mirtviaką. Jokie daiktai rasti pastato viduje (durys, faneros lakštai ar pan.), taip pat kolonos ar pertvaros nelaikomi priedanga.

Daugkartines granatas rekomenduojama žaidėjams pasižymėti skiriamaisiais ženklais. Draudžiama pasisavinti ar imti kitų žaidėjų sprogusias ar nesprogusias daugkartinio naudojimo granatų imitacijas.

Išimtis: spyruoklinėms granatoms negalioja 5 m. taisyklė bei “viena granata – viena patalpa taisyklė” - nukovimas laikomis tik pataikius užtaisui (BB’sui) į žaidėją. (kadangi nėra sprogimo garso ir gali nepavykti identifikuoti granatos suveikimo).


Dūminiai užtaisai ir pirotechnika:

Dėl renginiuose naudojamos pirotechnikos: sprogalų, fejerverkų, signalinių ir/ar apšviečiamųjų flarų, pirotechninių granatsvaidžių replikų bei dūmus - šių žaidimų ir rekvizitų naudojimą vienašališkai sprendžia kiekvienas organizatorius, priklausomai nuo renginio, poligono ir t.t..

Draudžiami bet kokie namų gamybos dūmų užtaisai.
Bet koks aukščiau straipsnyje išvardintų rekvizitų naudojimas be organizatoriaus leidimo – lems griežčiausias drausminimo priemones.

Skydai

Skydus galima naudoti tiek originalius, tiek savadarbius, tačiau teritorijose rastos įvairios lentos, durys ar kartono gabalai yra netinkami ir nelaikomi priedanga ar skydu. Skydas turi būti tikro skydo imitacija. Skydininkas (žaidėjas, nešantis skydą) nėra nemirtingas ir vadovaujasi standartinėmis nukovimo taisyklėmis. Išimtis - granata, sprogusi prieš skydą. Norint nukauti skydą, granatą reikia užmesti už skydo. Skydininkas gali naudoti tik 1 klasės ginklą.

Amunicijos pildymas

Amunicijos pildymas leidžiamas tik bazėse - mirtviakuose. Bet koks amunicijos pildymas žaidimo metu griežtai draudžiamas (nebent kitaip nurodo organizatorius renginio diena).

Radijo ryšys

Radijo ryšio naudojimas yra leidžiamas, naudojant 16 patvirtintų PMR kanalų. Kanalus žaidėjų komandoms paskiria organizatorius (priešininkų komandos klausymasis yra draudžiamas, nebent kitaip nurodo organizatorius). Specialiai trukdyti radijo ryšį griežtai draudžiama.

Žaidimas tamsoje

  • Naktiniame žaidime naudojami tik 1-2 klasės ginklai ar guminės peilių imitacijos, šratasvydžio granatos.
  • Nakties metu mediko taisyklė negalioja.
  • Žaidžiant tamsiu paros metu galimi naudoti naktinio matymo prietaisai ir šviesos prožektoriai.
  • 'Nušautas' žaidėjas kuo skubiau turi apsišviesti savo raudoną liemenę arba įjungti raudonos spalvos ryškų prožektorių ar aktyvuoti raudonos spalvos šviečiančią lazdelę aiškiai matomą visiems.

Saugumas ir elgesys žaidimo metu ir komandų bazėse, bei mirtviakuose:

  • Laisvi pasišaudymai. Mirtviake laisvi pasišaudymai į pastatų langus, sienas, ar medžius yra griežtai draudžiami, dėl žaidėjų ir organizatorių saugumo. Ginklų prišaudymas vyksta tik organizatoriaus nurodytoje vietoje.
  • Ginklų chronavimas (galios tikrinimas). Organizatoriai turi teisę chronuoti žaidėjų ginklus prieš žaidimą ir žaidimo metu, be papildomo įspėjimo.

Taisyklių ir drausmės nesilaikymas ir ginčų sprendimas

Taisyklių nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Pastebėjus žaidėją nesilaikantį taisyklių asmuo privalo informuoti organizatorių renginio dieną numatytu būdu.